Mac 01, 2010

(Films) Sinopsis Phobia 2 !!


Paparan sebuah drama di televisyen baru-baru ini benar-benar membuka mata, drama berunsus islamik menceritakan kisah kehidupan dua golongan manusia itu sememangnya bertepatan dengan situasi zaman sekarang.

Dunia hari ini penuh dengan pelbagai sikap manusia yang lupa diri dan asal usul.Ada orang berlagak seolah-olah cukup amal ibadatnya tetapi masih mengamalkan kehidupan yang terangan terlarang.Malahan situasi ini berlaku di sekeliling kita.

Lebih sedih lagi ada yang terang-terangan menghalalkan apa yang sudah diharamkan.Muda-mudi banyak yang kehilangan hala tuju mereka.Mungkin tidak semua orang sempurna tetapi sebagai manusia biasa pastinya merasa sedih dengan kepincangan hidup yang dilalui oleh orang sekeliling.

Phobia 2 mempersembahkan lima kisah seram pendek yang berlainan dan setiap satunya juga diarahkan oleh pengarah yang berlainan.Watak-watak dalam filem dilakonkan beberapa pelakon handalan Thailand antaranya Jirayu Laongmanee, Worrawech Danuwong, Charlie Trairat, Nicole Theriault dan Marsha Wattanapanich.

Kisah pertama menceritakan tentang seorang lelaki iaitu Pey yang suka melakukan perbuatan jahat sehingga suatu ketika dia ditahan tetapi pey tetap dianggap sebagai budak jahat. Suatu ketika, saat Pey menghabiskan malamnya untuk bermeditasi, dia merasakan sesuatu yang aneh daripada lubuk hatinya dan dia mula mencari jawapan untuk itu.

Cerita kedua pula mengisahkan tentang kewujudan tentang kejadian misteri di wad hospital.Ada yang tidak diduga dan misteri berlaku sehingga benar-benar mendatangkan ketakutan kepada penontonnya.

Nak tau lebih lanjut cari la Triller...Sorry info tak banyak...!!