Januari 28, 2012

Kumpulan Klangit Dari Malaysia Bukan Dari Seberang

KL, 25 JANUARI 2012: Murai Batu percaya, pasti ada yang kurang familiar dengan nama band Klangit. Tapi dalam masa yang sama, pasti ramai yang sukakan lagu Sesal Mendua yang sudah mula hits di corong-corong radio sekarang ni bukan?

Tapi tahu kah anda, siapa yang menyanyikan lagu itu? Sebenarnya Murai Batu sendiri pun pada mulanya tertanya-tanya siapa penyanyi lagu Sesal Mendua ini.

Bukan apa, lagu ni memang dekat di hati Murai Batu. Selain sukakan bait-bait lagunya Murai Batu sukakan muziknya yang ala-ala band Indonesia ini.

Namun teka-teki Murai Batu terjawab secara kebetulan ketika Murai Batu bersama kawan lama Murai Batu di dalam kereta dan lagu ini pun berkumandang.

Kawan lama Murai Batu ini rupanya dah lama mengikuti band yang menyanyikan lagu Sesal Mendua ini iaitu Klangit.

Jangan salah anggap, rupanya band Klangit ni band dari Malaysia! Murai Batu terus gembira dan rasa bangga kerana ada juga bakat Malaysia yang jauh lebih baik dari Indonesia.

Menurut kawan lama Murai Batu yang suka bercerita, rupanya bukan Murai Batu sahaja yang ingat band ini datang dari Indonsesia kerana ramai juga yang menganggap perkara yang sama.

Menurutnya, ramai yang memberi komen di laman You Tube yang keliru bahawa mereka merupakan band dari Indonesia.

Tidak puas hati dengan keterangan kawan Murai Batu itu, Murai Batu pun terus cari sendiri band ini di internet dan ternyata band Klangit ni berasal dari Malaysia dan sudah bertapak beberapa tahun dalam industri muzik.

Murai Batu dapat tahu lagu Klangit yang terdiri daripada tiga orang jejaka muda yang dikenali sebagai Ary, Iwan dan Haris ini baru sahaja buat come back dengan single terbaru mereka Sesal Mendua.

Jadi tak salah rasanya jika sama-sama menyokong produk tempatan, jangan ingat indusrti muzik kita tidak boleh pergi jauh

Info : Murai

Video Kumpulan ini :

LAGU SESALAN MENDUA
LAGU GELISAH


ZoOM : Kesian dengan kumpulan ini, sebab ada ramai peminat seni diluar sana tidak mengenali mereka. ZoOm sendiri baru membaca dan mengetahui kumpulan bernama Klangit ni, namun kalau lagu "Sesalan Mendua" tu memang pernah dengar. Apa-apa pun semoga kumpulan ini berjaya dalam bidang yang diceburi, dan rajin-rajin la cari publisiti yer...jangan harap gossip je :) opsss laserrrr...!!!






Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !! Follow @zoomartis