Mac 01, 2012

5 Hacker Paling Cantik dan Seksi di Dunia


1. Kristina Svechinskaya 

Beliau adalah seorang mahasiswi di New York University. Kristina sempat popular kerana tindakan beliau mengodam jutaan dolar dari beberapa bank di Eropah dan Amerika Syarikat.
Bersama-sama dengan 9 orang Rakan, Kristina menyedut duit dari ribuan akaun bank sebelum akhirnya tertangkap pada November 2010. Hacker cantik ini menggunakan virus Zeus Trojan Horse untuk menyerang akaun-akaun tersebut. Ramai orang berpendapat bahawa Kristina merupakan salah satu hacker terseksi yang pernah ada.




2. Ying Kracker

Wajahnya yang manis dan cantik membuat ramai orang tak mungkin percaya bahwa Ying adalah seorang hacker. Malahan pekerjaan Ying sendiri sebagai guru di Shanghai, China.

Ying mengajar langkah-langkah awal sebagai proses hacking, seperti bagaimana mengganti IP Address dan bagaimana memanipulasi password. Ying juga merupakan seorang ahli dalam membuat software khusus hacker.


3. Joanna Rutkowska



Joanna adalah wanita daripada Polandia yang sangat tertarik dengan dunia hacking. Namun bezanya, ia lebih memfokuskan diri pada bagaimana membangun sistem keamanan untuk mencegah terjadinya kejahatan tersebut.

Wanita cantik ini pertama kali dikenali ketika acara Black Hat Briefings di Las Vegas pada Agustus 2006. Pada masa itu beliau bersyarah mengenai sistem keamanan di Windows Vista. Tidak hanya itu, Joanna juga berhasil memasuki  Intel System Management Mode dan Trusterd Execution Technology.

Sejak itu, Joanna sering diundang oleh berbagai perusahaan software untuk memberi sarahan mengenai  sistem keamanan mereka.


4. Raven Adler


Gadis bergaya gothic ini menjadi wanita pertama yang melakukan presentasi di DefCon Hacker Conference. Namun ia berpendapat bahwa dirinya tidak ingin dikenal hanya sebagai seorang hacker wanita.

Raven lebih senang jika popularr kerana kemampuannya sebagai hacker dan diakui oleh orang lain. Kebelakangan, ia cukup aktif mengubah, mengakses, dan mengaudit untuk keamanan di pelbagai agency.


5. Xiao Tian


Hacker berwajah oriental ini tampil elegan dan model bersahaja. Penampilannya yang feminim berbanding kelebihannya dengan kemampuannya memasuki sistem komput. Xeriao Tian memang mengaku sangat tertarik pada dunia fashion.

Ia pertama kali dikenal saat berumur 19 tahun. Salah satu mangsanya tidak lain adalah perusahaan pemilik search engine terbesar di dunia, Google. Saat itu, Xiao Tian bersama kumpulan beliau menyerang sistem infrastruktur dari Google China.



Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !! Follow @zoomartis