April 20, 2009

(Gambar) Nurul Alis Calon ABPBH 08, Hot Mom


MINGGU lalu, Cik Normah menghadiri majlis pengumuman senarai Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2008. Ada yang Cik Normah tak sangka-sangka akan dapat, tapi dapat. Mungkin itu sudah rezekinya selain dapat sokongan peminat, maka bersyukurlah. Cik Normah juga tumpang gembira dan kadang-kadang rasa geli hati Nurul Alis atau Kiki, personaliti RTM yang berjaya membolosi diri untuk kategori Pengacara TV Popular.

Berkali-kali kawan Cik Normah meyakinkan Kiki bahawa namanya tersenarai dalam Top 5. Kata kawan Cik Normah lagi, dia memang terkejut yang bukan dibuat-buat. Malah, sewaktu kawan Cik Normah itu hendak menghubunginya menerusi telefon untuk mendapatkan reaksinya, Kiki boleh cakap panggilan yang dibuat ala ‘panggilan hangit’ yang hendak mengenakan dirinya. Macam program Wakenabeb pun adalah. Yelah, siapa yang tak sangka, calon bukan kegemaran tiba-tiba naik nama ke peringkat akhir. Apa-apapun, Cik Normah ucapkan syabas kepada Nurul Alis.

Selain itu, ada juga nama seperti Elly Mazlein, Farahdhiya, Dafi, Remy Ishak, Fouziah Gous, Iqram Dinzly (sekadar menyebut beberapa nama) yang popular tetapi tidak tersenarai dalam Top 5 ABPBH 2008. Cik Normah pun pening, kenapa jadi begitu. Apakah peminat mereka kurang atau prestasi mereka semua pada tahap biasa-biasa saja. Apa pun itu semua adalah keputusan peminat dan pembaca Berita Harian/Berita Minggu.