Jun 09, 2009

(Gossip) Sarimah Rujuk Semula ??



BERPATAH arang di antara mereka hanya dalam ikatan dalam perkahwinan. Namun perhubungan persahabatan antara Sarimah Ibrahim dan bekas suaminya, Amir Andrew Browning Abdullah, masih terus kekal tanpa ada sebarang persengketaan.

Walaupun masing-masing sudah membawa haluan sendiri pelakon, penyanyi dan pengacara terkenal itu sebaliknya tekad untuk terus membimbing Amir agar hidup lelaki itu selepas ini masih berpaksikan landasan agama Islam.
Seperti yang diketahui umum, Amir merupakan saudara baru dan telah memeluk Islam selama lima tahun. Justeru kerana itu, seboleh-bolehnya Sarimah enggan melepaskan tanggungjawabnya untuk membantu mengajar Andrew mengenai hal-hal agama.

Menurut Sarimah, dia sendiri yakin, biarpun tidak lagi bergelar isteri Amir, bekas suaminya itu tidak mungkin meninggalkan Islam.

"Dia masih di bawah pegangan agama yang sama. Amir masuk Islam pun dua tahun sebelum kami berkahwin dan menjadi tanggungjawab saya untuk mengajarnya sedaya yang mampu.

"Walaupun kami berpisah, saya masih lagi bertanya, ada tak dia solat dan guna sejadah yang saya berikan. Kadang-kala, bila ada masa terluang, adalah saya mengajar baca surah-surah.
"Saya akan pastikan dia buat yang asas. Dan inilah keputusan muktamad saya untuk memikul tanggungjawab dalam membimbingnya menjadi seorang Islam yang betul.

"Sebab itu kami masih rapat. Kalau bermusuhan, tak bolehlah saya nak jaga dia. Saya akan tolong dia apa yang mampu," tuturnya berterus terang.
Tambah Sarimah, ramai yang menyalah anggap, bila berkahwin dengan bangsa asing dan tiba-tiba ikatan suami isteri itu terlerai, pastinya pasangan itu dikatakan tidak selesa dengan budaya masing-masing.




Kami sentiasa Mendoakan Anda Berdua bersatu kembali...
We Wish...Kak Mah...