Julai 18, 2012

Sinopsis Telenovela Mara Clara | Mara Clara Episode Akhir

First of all i'm would to say sorry kalau ada yang rasa annoying(tak suka) post ni sebab secret of ending Mara Clara diketahui sebelum masa ditayangkan.Nak buat camana, saya memang tak sabar nak tahu ending dia.
Baru teruja nak tengok.


Telenovela Mara Clara totally awesome. Ending pun penuh dengan dramatik scene.



Susan dan Mara kini berada dalam tangan Gary.Alvira telefon Mara tapi Gary yang jawab.Alvira hairan Gary yang menjawab telefon Mara dan bertanya pada Gary mana Mara.Gary menjawab Mara dan Susan kini dalam tahanannya.Amante Dell Vell cuba memujuk Gary untuk menyerah diri dan melepaskan Mara dan Susan. Gary memberitahu dia hanya mahukan Clara namun Gary sangat marah apabila Clara tidak mahu tinggal bersamanya dan memilih untuk bersama keluarga Dell Vell. Gary mencabar Alvira dan Amante untuk berjumpa.

Clara akhirnya menawar diri untuk tukar tempat dengan Mara untuk membayar semula kesalahan yang pernah dia buat dulu.Amante tidak berapa setuju dengan cadangan Clara dan dia mempunyai rancangan lain untuk menyelamatkan Susan dan Mara. Lupe David(mak Gary)memujuk Amante untuk membenarkan dia ikut sekali supaya dapat memujuk Gary menyerah diri.



Susan yang bersama Gary menyatakan bayi dalam kandungannya adalah anak Gary.Gary tidak mempercayainya, Mara beritahu hal sebenar-dia sengaja menipu agar Gary tidak tahu siapa anaknya kerana Mara fikir lelaki sejahat tidak layak menjadi ayah.Gary yang sangat marah lalu menarik Mara dan meletakannya ke dalam tangki air.Mara terperangkap dalam tangki air.


Klimaks Drama:


Amante and Alvira melawat Gary di rumah terbiar tanpa polis.Alvira dipaksa memilih antara Amante atau Gary-namun hanya Gary tahu di mana Mara berada.
Amante dan Gary bergaduh hingga mereka terjatuh dari bangunan.Amante jatuh ke tanah dan mendapat kecederaan. Alvira pula mahu Gary membunuhnya kerana dia merasakan dia adalah penyebab Gary jadi begitu.Ketika Gary cuba menembak Alvira,Clara menerpa ke arah Alvira. Tembakan mengena Clara. Susan pula mengambil kesempatan yang ada dengan menikam Gary dengan paip. Akhirnya Gary mati tertikam dengan batang pipe.Namun Clara selamat dan hanya cedera di tangan. Sementara itu,Mara berjaya diselamatkan sebelum Clara ditembak.


Ending Drama:

Susan selamatkan melahirkan bayi kembar-anak kepada Gary.(after being forced)
Clara dimasukkan ke mental institusi -for traumatic experience.
Mara dan Clara berkawan semula.
Mara dan Christian bersama akhirnya.
Mereka hidup bahagia.


No wonder telenovela menjadi kegemaran ramai. Wonderful Ending. memang terbaik,dengan suspen adegan tembak menembak tapi berakhir dengan scene yang menyentuh jiwa.


Tidak dinafikan Mara Clara adalah sebuah naskah telenovela terbaik yang pernah ditonton.

Episode 3 - Mara Clara

Apa Komen anda ?Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!