Julai 18, 2012

Episode Akhir Drama Ameera | Video Episode Akhir Ameera | Lagu Tema Drama Ameera

Hari ini merupakan episode akhir drama Ameera, dan bagi anda yang menonton drama ini sebentar tadi sudah tentu mengetahui klimaks drama ini.Kisah seorang gadis yang hampir dilacurkan (Ziela lakonan Zarina AF) akhirnya menemui ajal ditembak oleh Farouk (watak jahat).


Dan suami Ameera(lakonan Rita) yakni Amir (lakonan Shamsul Yusof) turut terkorban angkara Farouk yang terlepas semasa dikejar oleh anggota polis di dalam "bonet" kereta Amir.


Bagi ZoOM perjalanan cerita dan emosi didalam drama ini telah menarik ramai peminat drama di Malaysia kini berbangga dengan produk yang dilahirkan oleh pelakon,penerbit dan seterusnya crew yang terlibat dalam menghasilkan karya yang menarik untuk tatapan anda sekeluarga.


Namun ending drama ini buat ZoOM dan Family geram juga sebab kenapalah sampai lepas si Farouk ni...laju jugak dia lari sampai boleh masuk dalam bonet kereta kat dekat depan tu..nak buat macam mana yerrrr dah jalan citernya macam tu..


Dan berikut beberapa info yang boleh dikongsi bersama anda mengenai drama ini :

Jumlah episode: 25
Skrip oleh: Sharifah Abdul Salem
Arahan: Murali Abdullah



Lagu Tema Drama Ameera
Pelakon Drama Ameera: Shamsul Yusof, Rita Rudaini. Zarina Zainudin, Sabrina Ali,Faizal Hussein


Sinopsis drama Ameera:

Hidup Ameera terasa sunyi tanpa walaupun kehidupannya dilingkari dengan kemewahan. Atas desakan mentua, Ameera mencadangkan suaminya untuk mendapatkan isteri kontrak untuk memberikan zuriat untuk mereka.
Amer dan Ameera telah berkahwin selama 4 tahun namun belum dikurniakan cahaya mata.Mereka tertekan apabila ibu Amer- Puan Suraya(Jasmin Hamid) mendesak Amer untuk berkahwin dengan Marisha. Ameera mahu Amer menurut kemahuan ibunya walaupun Amer enggan.



Apabila Ameera disahkan tidak boleh hamil, Amer enggan mengahwini Marisha. Ameera mencadangkan agar mereka mengambil anak angkat namun Amer keberatan.Desakan Puan Suraya membuatkan Ameera memberi cadangan kepada Amer untuk mengupah isteri untuk melahirkan anaknya,Amer mengganggap Ameera bergurau hinggalah Zila gadis kampung yang miskin muncul dalam hidup mereka.
Zila mengikut kekasihnya Faruk(Hairi Safwan) yang dikenali sejak sekolah untuk ke bandar mencari pekerjaan. Ibunya sedang sakit dan 3 orang adiknya masih belajar

. Zila melarikan diri dan bersembunyi dalam kereta Amer kerana Faruk mahu menjualkannya kepada bapa ayam. Amer yang panik,terus membawa Zila pulang.

Mendengarkan cerita Zila, Ameera menganggap Zila calon yang sesuai untuk Amer, Ameera mengupah Zila sebanyak 360 ribu. Pada mulanya, Zila enggan namun akhirnya dia mengalah demi menampung keluarga.
Amer juga membantah kerana masih menaruh harapan yang Ameera akan mengandung, Ameera merayu dan akhirnya Amer bersetuju.
Amer dan Zila bernikah secara rahsia. Syarat Pernikahan adalah mereka akan bersama hanya untuk satu malam sahaja dan Zila akan diceraikan selepas melahirkan anak.
Pada mulanya Zila tidak kisah namun lama -kelamaan dia jatuh cinta pada Amer.Dia juga semakin cemburu pada Ameera dan juga mahu merampas Amer pada Ameera.

zila dah mula obses dengan Amer.takut pulak tengok scene Zila jadi psiko

Demi zuriat, Ameera memaksa Amer untuk beri perhatian kepada Zila walaupun Amer tidak menyukainya.Ameera mula merasa sunyi tanpa Amer.




Walaupun Zila telah mengandung,kasih sayang Ameer pada Ameera tidak pernah berubah.Ameera pula terpaksa menyamar sebagai wanita pregnant agar tidak diketahui oleh mama Ameer. Suatu hari, Puan Suraya tinggal di rumah Ameer selama beberapa hari.Zila mengambil kesempatan untuk bermanja dengan Puan Suraya.Puan Suraya amat menyayangi dan sangat mengambil berat tentang Zila seolah-olah tahu anak yang dikandung Zila adalah warisnya. Bagaimana perasaan Puan Suraya apabila rahsia mereka terbongkar?


Klimaks drama....



Adakah cadangan Ameera membenarkan Amer mengahwini Zila akan memakan diri dan bagaimana pula nasib Zila selepas melahirkan anak.Berjayakan Zila melepaskan diri daripada cengkaman Faruk?

Jika Dah Baca ClickLah Like @ Share !!