Julai 11, 2011

Cara Semakan Online Nama Calon Terpilih Ke PLKN 2012


Semakan Online Nama Calon PLKN Sessi 2012…Bagi yang rakyat malaysia yang lahir pada tahun 1994,Ingin tahu sama ada anda telah dipilih untuk menyertai sessi PLKN tahun depan atau PLKN 2012 atau tidak?Anda boleh membuat semakan Status peserta PLKN 2012 bermula 11 Julai 2011.
Terdapat dua cara untuk membuat semakan senarai nama peserta & calon PLKN, iaitu melalui (online) laman web Khidmat Negara atau melalui SMS

1) Langkah 1 (melalui online)
- Layari laman web rasmi Program Latihan Khidmat Negara (PLKN). Kemudian masukkan no kad pengenalan anda KLIK Cari..Sila klik untuk ke laman web PLKN
2) Langkah 2 (melalui sms)
-Taipkan “NS(ruang) e.g. NS(ruang) 911212115050 & hantarkan SMS anda ke 15888
Memandangkan ramai sangat yang nak semak sms ketika ini ditambah dengan ramai viewer yang nk masuk website khidmat negara(PLKN) tersebut sehingga menyebabkan kelewatan & website tersebut susah dibuka pada sesetengah tempoh. Jadi, diharap bersabar….
Yang mana ingin menyertai Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) secara sukarela boleh download borang permohonan pelatih sukarela di laman web rasmi PLKN www.khidmatnegara.gov.my. Isikan semua maklumat yang diperlukan dan hantar semula kepada mereka dan mereka akan pertimbangkan permohonan anda samada anda layak atau tidak.
Panduan permohonan:
1. Pemilihan peserta sukarela tertakluk kepada dasar JLKN.
2. Pemilihan penempatan kem dibuat oleh JLKN.
3. Hanya calon yang terpilih sahaja akan dihubungi.
4. Permohonan ini boleh dihantar secara pos atau emel kepada sukarela@khidmatnegara.gov.my
5. Sebarang kemusykilan sila rujuk laman web JLKN

ZoOM : JIka anda rasa info ini berguna SHARE dengan saudara mara anda...



Suka Gossip Ini ClickLah Like @ Share !!