Mei 25, 2011

Harga minyak RON 95 akan naik !!!!?

Harga minyak RON 95 naik lagi !!! Iskkk biar betul tapi itu yang ZoOm baca dekat yahoo news hari ini. Terkedu dan terkejut ZoOm dibuatnya sebab satu persatu barang dan keperluan yang naik sedangkan kita sebagai rakyat sederhana hanya cukup-cukup untuk menyara keluarga.

ZoOM malas nak komen panjang-panjang tetapi bacalah komen pembaca yang mengikuti perkembangan kenaikan minyak di NEGARA kita ni..

Radi :

Kalau pejabat Federal dan negeri, boleh jimat air cond mereka dgn 2 jams sehari, cukup untuk raayat beli Ron95, pjbat semua tinggi sangat, jadi air cond kuat, bil elektik tinggi.
Pjt kurangkan 5% kaki tangan pun cukup untuk subsidi RON95, kalau porgi ke pjt, berapa org yg kerja. Org yg pangkat tinggi sekit, lagi susah, meeting, minum tea, sukan, seminar, tidurla! 10 kali baru dapat jumpa, kalau berhentikan activiti sebulan, kami dapat jimat juta2 untuk ron95, kaji betul2 banyak lagi tempat boleh cut kos untuk Ron95, raayat M'sia sudah buka mata la!!!

Rokok naik 70 sen, 7 juta berokok, 7000000 x 0.7 sen x 365 hari(1 kotak/hari)=RM1,788,500,000.00
Ini baru rokok, gula=28juta org makan gula sekilo sebulan, 28000000 x 12 x 0.2(sen)=67,200,000.00
ini tak masuk minyak, susu, beer, dll.,,,,,,,

Roko + Gula =RM1,855,700,000.00 boleh baca berapa ringgit ! ini baru rokok dan gula untuk setahun. Masuk lain lagi, mana duit porgi!!! Naik lagi,.........siapa kaya!!

Faz :

Malaysia
Harga Petrol : RM 2.90
Malaysia pengeluar ke-27 di dunia.

Qatar
Harga Petrol : RM 0.75
Qatar pengeluar ke-22 di dunia.

Oman
Harga Petrol : RM1.00
Oman pengeluar ke-28 di dunia.

E----pt @ Mesir
Harga Petrol : RM 1.06
E----pt pengeluar ke-29 di dunia.

Iran
Harga Petrol : RM 0.35
Iran pengeluar ke-8 di dunia..

Terima Kasih Gomen!! DUIT RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN MENTERI DIUTAMAKAN

Mohamad Faizal :

Inilah yang dinamakan sebuah negara pengeluar minyak yang tak berhati perut, memberi tekanan kepada golongan susah, janganlah bandingkan dengan negara yang bukan pengeluar hasil minyak tetapi cuba bandingkan harga pengeluar seperti Berunai, Arab Saudi dan sebagainya yang menjadi pengeluar minyak, berapa harga pasaran untuk rakyatnya, ini baru betul "Rakyat Didahulukan". Kalaulah kenaikan ini terlaksana juga maknanya "RAKYAT DIPINGGIRKAN POKET ORANG TERTENTU DIPENUHKAN". Siapa yang merana dan siapa yang akan bertepuk tangan. Fikir-fikirkanlah, bersama-samalah kita mendoakan agar saranan tersebut tidak terlaksana. Amin.

Am :

this is the fact of our govt friends...
when oil price hikes,the news was n always as the world going to end!
but...if the price goes down, nothing heard..no news no nothing!
"rakyat didahulukan,pencapaian diutamakan". is it true? the govt better change this one to-"rakyat kena dulu,menteri diutamakan". agree???
-why should the govt.compared with country which don't have/produced oil?
there has never been comparison with those who have oil!
-even the RON95 didn't increase,prices of goods(sugar,drinks,food etc) still increase.and they just said the increament is "under control". what was that suppose to mean?
-did they forget/with intent to that those subsidies also came from "RAKYAT'S MONEY"!!!!!
"RAKYAT MISKIN SEMAKIN MELARAT,YANG KAYA SEMAKIN MEWAH". and it is not possible that 1 day, rakyat yang berada dipertengahan akan pupus.
-nak renew roadtax kereta lama pun dah macam-macam kena add up....
people,let us do something to change this for our own good..for our future generations...
insyaallah....

ZoOM : Dan ramai lagi di Yahoo News... !!!! Apa Komen Anda Jika Minyak naik ??

Suka Gossip Ini ClickLah Like !!