Januari 27, 2011

Alyah Dan Artis Lain Di Felda Sahabat 3 Lahad Datu !!

Noor Hasliah Abu Hasan atau Alyah, 29 telah membuat persembahan di Felda Lahad Datu Sabah dan menurut info di Metro beliau diundang oleh RTM untuk program Rentas Desa Ke Desa Felda. Nak dijadikan cerita Lahad Datu adalah tempah kelahiran ZoOm, boleh tahan juga Alyah ni boleh datang ke Lahad Datu untuk menghibur penduduk diluar bandar. Untuk makluman kawasan Felda dikelilingi oleh kelapa sawit dan perjalanan daripada Bandar Lahad Datu mengambil masa sejam lebih untuk sampai ke Felda Sahabat 3.

Selain daripada Alyah, Rini AF dan artis baru daripada bintan RTM seperti Seri Dewi, Fitri yang datang menghiburkan peneroka, penduduk dan pekerja di Felda Sahabat 3. "WELL DONE", walaupun hanya datang selama 4 hari namun ia sudah pasti cukup untuk memeriahkan majlis dan sudah tentu peminat tidak melepaskan peluang untuk bertemu dengan artis pujaan mereka.

Berikut serba sedikit biodata Alyah ni : 



 

PROFIL:
* NAMA PENUH: Noor Hasliah Abu Hasan
* TARIKH LAHIR: 3 Januari 1981
* ASAL: Gelang Patah, Johor
* Hobi: Berenang, memasak, menyanyi dan mengembara
* IDOLA: Celine Dion, Aishah, Sheila Majid dan Anita Sarawak
* PENCAPAIAN MUZIK:
o Juara Wirawan EON (1994)
o Juara Bintang Pepsi (1996)
o Juara Suara Johor (1997)
o Naib Johan Asia Bagus (1998)
PENGALAMAN: Pernah menyertai One In A Million musim kedua, namun tersingkir pada konsert minggu keempat.
* Kegilaannya untuk menyanyi tidak pernah padam apabila menyertai Fabulous Cats untuk projek album sulung berjudul Fantastik. Album menggunakan judul Alyah turut dicalonkan dalam kategori Album Pop Terbaik AIM 16.