Januari 24, 2010

(Handphone) eBuddy – Free chat via handphone

Ini lagi kemudahan yang terbaru ZoOm nak share dengan anda semua, Apa yang Zoom rasa exited tentang eBuddy ialah kamu boleh chat tanpa membuka macam-macam benda.. Perlu start-up perisian MSN, YM, menyusahkan..Betul tak ?

Dengan membuka laman kool ini, anda boleh chat dengan kawan-kawan walaupun yang menggunakan perisian, contohnya YM. Buka software YM senang atau buka website mudah lagi ? Kalau di sesetengah komputer yang tidak ada perisian YM macam mana ? kena download. Betul tak ?

Salah satu contoh :-




Baca Selanjutnya

Satu lagi kelebihan eBuddy ialah anda boleh chatting di Hp ! Anda pasti akan mengantuk jika menanti SMS, itu pun jika dia balas / boleh pegang Hp (manalah tahu, dia tengah surfing-surfing..)Dengan laman ini, bukan sahaja Hp dengan Hp, malahan Hp dengan komputer pun boleh bersambung talian, bermesra Wow !

Masalah paling kritikal : Kos

Bagi pengguna celcom broadband, boleh keluarkan SIM kard Celcom BB anda dan masukkannya ke dalam Hp, kemudian dapat main internet secara percuma (walaupun GPRS bagi sesetengah orang, tidak terkecuali Zoom.Kelebihannya akan anda ketahui jika mencubanya..

* RM68 (Celcom BB basic package) – Internet untuk komputer di rumah + Internet untuk Hp di mana-mana sahaja + Chatting tanpa had menggunakan komputer + Chatting percuma malahan tanpa had menggunakan Hp di mana-mana sahaja.


Laman kool ini : http://www.ebuddy.com (tidak perlu berdaftar pun boleh pakai)

Chat dengan sahabat hanya menggunakan Handphone :)

1) http://get.ebuddy.com/ (Aplikasi)

2) http://m.ebuddy.com/ (URL terus di pelayar)