Ogos 19, 2009

(Celebrity News) Almy Nadia Jadi Hitam Legam !!!



EMPAT tahun mengharungi hidup sebagai pelakon, Almy Nadia akui, masih banyak pihak sebenarnya yang ragu-ragu dengan kemampuannya membawakan pelbagai jenis watak.

Bukan merasakan diri sudah hebat, tetapi bagi pelakon berusia 23 tahun ini, dia tidak mahu lagi mendengar suara-suara sumbang yang sering merasakan dia hanya sesuai meneruskan watak sebagai perempuan 'gedik', sedangkan Almy sendiri yakin dia boleh melakukan lebih daripada itu.

Ternyata tawaran membawakan watak Puteri di dalam drama bersiri Senandung Si Dayang, sebuah kisah yang diadaptasikan daripada cerita rakyat popular Dayang Senandung, diibaratkan seperti 'orang mengantuk disorongkan bantal' buat Almy.

Memegang watak gadis yang hitam legam seluruh wajah dan tubuhnya akibat terkena sumpahan sememangnya satu karektor yang disifatkan oleh Almy sebagai 'luar biasa'.
Almy berwajah hitam legam menerusi watak Puteri dalam Senandung Si Dayang

"Sejujurnya, salah satu sebab saya ambil cabaran memegang watak ini adalah untuk buktikan kepada orang bahawa saya juga mampu melakonkan pelbagai watak lain. Maklumlah, orang asyik cakap saya selalu bawa watak gedik-gedik saja.

"Jadi, inilah masanya saya tonjolkan kemampuan saya dengan karektor yang lain pula. Memang cukup seksa sebenarnya bawakan watak Puteri ini...seksa kerana solekan hitam yang perlu dibuat di wajah dan tubuh.

"Sudahlah wajah hitam legam, nak berdialog juga amat sukar kerana reaksi muka dan emosi sukar untuk dilihat disebabkan wajah yang begitu gelap. Tapi, segala 'seksaan' itu sebenarnya membuahkan hasil juga," tutur Almy yang ditemui pada majlis pelancaran drama terbitan syarikat pelakon Rozie Othman, SRS Production, di Ampang, baru-baru ini.

Turut membintangi drama 20 episod arahan Haris Kadir itu antaranya ialah Elly Mazlein, Aqasha, Azza AF, Mas Anizan, Khairil Anwar, Buzen, Latif Borgiba, Liza Zain dan Allahyarham Khairil Khamis, yang merupakan lakonan terakhirnya sebelum meninggal dunia pada 17 Julai lalu.

Drama yang akan disiarkan di slot Lagenda di TV3 bermula 25 Ogos, setiap Isnin hingga Khamis pada pukul 4.30 petang ini menampilkan tiga generasi sumpahan tersebut iaitu di zaman purba, 80an dan moden yang terkena pada tiga gadis lakonan Elly, Azza dan Almy.

Kesian Kat Almy ni,Nak buat macam mana dah dapat watak tu..Tak sabar nak tengok citer ni.. :P apa komen korang ?